Scherpenzeel wordt Digisterker

zaterdag 1 april 2017 - Bibliotheek

Op donderdag 30 maart zijn door wethouder Margot van de Fliert de eerste Digisterker-certificaten uitgereikt. De deelnemers hebben bij de Bibliotheek Scherpenzeel de cursus Digisterker gevolgd.

 

Tijdens vier bijeenkomsten hebben de cursisten stap voor stap geleerd hoe ze handig en veilig informatie kunnen vinden en hoe ze digitaal iets bij de overheid kunnen regelen. Hoe vraag je een DigiD aan en hoe gebruik je het? De websites van UWV, SVB, de Belastingdienst en de gemeente kwamen aan de orde. Daarnaast is er aandacht besteed aan verschillende mijn-omgevingen, de besloten gedeelten van overheidswebsites waar de burger zelf zijn zaken kan regelen. Ook MijnOverheid en de Berichtenbox kwamen aan bod.

 

De overheid gaat steeds meer digitaal. Om hiervan gebruik te maken hebben de mensen een DigiD nodig, voor velen bekend vanwege de belastingaangifte. De digitale overheid is veel meer dan alleen de Belastingdienst. Het gaat ook om het aanvragen van huurtoeslag, het aanvragen van zorg, het zoeken van werk of het doorgeven van een verhuizing.  Om goed gebruik te maken van de digitale overheid bieden de gemeente Scherpenzeel en de Bibliotheek Scherpenzeel de praktische cursus Digisterker aan.

 

Wil u ook zelfstandig gebruik maken van uw DigiD en uw overheidszaken zelf regelen? Neem dan contact op met de Bibliotheek Scherpenzeel, telefonisch via 033 277 3107 of via een e-mail naar info@bibliotheekscherpenzeel.nl. De cursus DigiSterker bestaat uit vier bijeenkomsten, in een kleine groep en onder begeleiding van gecertificeerde docenten. De volgende cursus start op donderdagmiddag 8 juni.

 

digisterker

Wethouder Margot van de Fliert (derde van links) reikt de certificaten uit aan de cursisten.


archief

categorieën